Ének- és zeneoktatói személyzet a kolozsvári református teológiai fakultáson a 20. század első felében
DOI:
https://doi.org/10.54231/ETSZEMLE.2024.3.2Kulcsszavak:
ének- és zeneoktatás, Erdély, 20. század, oktatástörténetAbsztrakt
A felekezeti ének- és zeneoktatás kérdésköre az oktatástörténet fontos részét képezi. Az erdélyi református tanintézményekben a muzikális nevelés hosszú és érdekes múlttal rendelkezik. Ennek feltárása a pedagógiai és didaktikai folyamatok illetve módszerek megértése mellett belátást enged az egykori liturgikai metódusba is. A protestáns lelkészképzés mindig is különös hangsúlyt fektetett az egyházi ének- és zeneoktatásra, amelyre többek között a hatékony misszió eszközeként tekintettek. Jelen tanulmány az erdélyi református lelkészképzés oktatástörténetének egy szegletébe kíván betekintést nyújtani, nevezetesen a Kolozsvári Református Teológiai Fakultáson folyó 20. század eleji ének- és zeneoktatásba, közelebbről pedig a szóbanforgó katedra tanárainak életébe és munkásságába. A kutatás elsősorban az intézmény évente kiadott értesítőiben fellelhető adatokra támaszkodik, emellett pedig igyekszik a témát részlegesen érintő, meglehetősen kevés egyéb szakirodalomra is reflektálni.
##plugins.themes.default.displayStats.downloads##
Letöltések
Megjelent
License
Copyright (c) 2024 Füstös Paul-Gabriel (Szerző)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A szerző(k) fenntartják a művük szerzői jogait.
Az Egyháztörténeti Szemle nem korlátozza a szerzők jogait, hogy a kézirataikat, vagy kéziratváltozataikat preprint szervereken, vagy más tárhelyen elhelyezzék. Ez az alábbi formátumokra általánosan vonatkozik.
- Beküldött verzió
- Elfogadott verzió (Szerző által elfogadott kézirat)
- Közzetett verzió (Rekord verziója)